Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Tidskapartips – barnmatsburkar

Barnmatsburkar är alldeles för underskattade enligt min mening. Enligt min mening är de nämligen genialiska. De är små, kostar en tia, behöver inte vara i kylskåp samt håller rätt länge oöppnade.

Lilleman börjar bli för stor för barnmatsburkar. Nu äter han ju i princip vad som helst och när som helst. Barnmatsburkarna släpar jag dock alltid med mig.

Varför? För att stilla den plötsliga hungern som kan drabba vem som helst.

Ta till exempel förra helgen. Då var jag på Upplandsschottis med alla barn. Vi kom lite hastigt och lustigt ut genom dörren så jag hade inte så mycket mutor och mat i väskan som jag annars brukar. Tänkte att det nog serveras korv på plats.

Det gjorde det inte. Bara kaka och kaffe. Det är inte en bra kombination med mina barn. När vi tittat på dansen en timme så började magar att knorra. Vi var långt från närmaste kiosk eller affär och sedan jag smått desperat tittat runt omkring mig så kom jag ju på.

Lasagne i burk samt djungeldessert i burk.

Tre skedar och mamma håller i burken. De satt stilla som små ljus och åt gladeligen medan folk omkring skrattade.

Mycket bättre än bullar och kaka. Faktiskt också bättre än korv!

Single Post Navigation

Kommentera

