Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Tvestjärtar, tve vale!

Vad gör man när Lilleman kommer stolt krypande och som en annan katt lägger sitt byte framför mig. Ur munnen.

En tvestjärt! En tvestjärt som slår med stjärten så tve’et står åt alla håll!

”En tvestjärt!” skriker den icke så modiga mamman.

”Jag räddar”, tänker den mycket mera modiga sonen och stoppar tvestjärten raskt i munnen igen.

Svalde. Borta. Lyckligt leende.

Tack….

Single Post Navigation

3 thoughts on “Tvestjärtar, tve vale!

  1. Nele on said:

    Fick anvanda google tyranslate for att se vad du pratade om, men FY vad hemskt! Din aldsta som verkar vara som min, sin partytrick ar att ata flygor och myror…

  2. Nele on said:

    Och sa var det yngsta sonen, fattade jag precis… Kanske far bli sitt partytrick 😉

    • Haha! Jag skrev inlägget inne i sovrummet. Det tog ungefär två sekunder så kom Mr Underbar rusande in i sovrummet, upprörd över det faktum att Lilleman slukat en tvestjärt. Jag misstänker att det bara blir en av många. ALLT ska in i munnen…

Kommentera

