Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Rio de Janeiro avklarat

Det omtalade kapitlet från gårdagen är nu färdigskrivet. Det blev nästan fem sidor, vilket var betydligt mer än vad jag tänkte mig från början. Det fanns bara så mycket stoff att jag inte kunde låta bli. Fotboll, gitarrer och gatubarn. Allt i en salig röra.

Och allt det kunde jag skriva om bara för att Mr Underbar kom hem efter en trevlig dag i Hufvudstaden och nu kan ta ungarna. Ungarna som varit allt annat än lätta att hantera under eftermiddagen och somnade med huvudet i middagsmaten.

Bara för att vakna väldigt pigga lagom till avslut Spanien-Italien. 1-1 ifall ni undrar.

Själv är jag också väldigt pigg för Mr Underbar hann knappt nog in genom dörren innan jag tog ett skutt upp i dubbelsängen med orden ”ge mig en halvtimme, jag ska sova”.

Det gjorde jag. Som en stock. Underbart. Så nu är jag pigg. Kanske bra med tanke på de pigga barnen.

Går det någon bra film i kväll?

Single Post Navigation

Kommentera

