Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

På min breda stora bak..

..har jag nu suttit flera dagar i sträck. Det är jag väldigt medveten om eftersom den stora breda baken var i närkontakt med en stor bred hästrygg för ett par dagar sedan. Utan att gå in på detaljer kan jag ju säga att det ömmar i sittande läge.

Detta passiva liv får mig att drömma mig bort till något annat. Ett aktivt liv. Gärna bonde. Stiga upp tidigt på morgonen, mjölka korna innan dagens första kopp kaffe (okej, låt oss säga dagens andra kopp kaffe), fundera över köksbordet vad dagen har att erbjuda av stängselbyten, traktorlagande eller hus som ska byggas. När man sedan går och lägger sig har man gjort ett hederligt dagsverke med svett på pannan och ömmande muskler. Nöjd, glad och belåten.

Själv sitter jag dagligen och i många timmar framför min dator. Kan inte ens bege mig ut i löpspåret och pressa tiden då halsen fortfarande (FORTFARANDE!) ömmar och är svullen. Det finns ingen kanal för utlopp av energi. Jag har inte ens pengar för att shoppa…

Munter start på fredagen. Och solen står högt på blåa himlen…

Single Post Navigation

Kommentera

