Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Dammsuga för prästen?

Jag har haft en stark stark åsikt om att barnen inte ska döpas. Tycker att de kan få välja tro själv när de bli gamla nog. Typ lagom till konfirmationen. Jag hade också en väldigt stark åsikt om att vi inte skulle vigas i kyrka.

Två av barnen är döpta och vi hade stort kyrkbröllop. Heja mig…

Nu är det snart Lillemans tur. I vanlig ordning har jag stretat emot. Det höll ungefär ett år. Det främsta argumentet, och det jag inte kunde stå emot, var att de två andra var ju döpta med presenter och allt.

Därför väntas det prästbesök ikväll. Hembesök av prästen. Jag ryser ju över hela kroppen. Betyder det kaffe och kaka? Eller en liten punsch? Betyder det husesyn? Betyder det (och nu skakar jag..) snälla barn?

Klart är att jag måste få in i schemat i dag att dammsuga. Jag tror inte kära prästen kommer uppskatta drivorna av grus som ligger i vår hall. Blir det hussyn så tror jag inte han uppskattar mängderna med otvättade kläder i tvättstugan. Så var det det där med att få ungarna att uppföra sig… Kanske till och med inte säga bajskorv var femte minut. Det kan man ju inte säga när präster är i närheten. Vem vet var man då kan hamna…?

Single Post Navigation

Kommentera

