Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Bokmässan 2012

Innan jag blev en wannabe-författare har jag drömt om bokmässan. Verkligen drömt om. Att få gå runt där i en gigasal fullt med folk som bara lever för att prata om böcker och skrivande. Bläddra i helt nya böcker som doftar trycksvärta och knakar i ryggen. Komma hem med högar av böcker som bara måste läsas.

Nu har det blivit ännu mera aktuellt att åka. Av flera skäl. Typiskt bara att jag aldrig tog mig iväg innan barnen kom och livspusslet blev en aningens komplicerat. 

Är det någon här som planerar att åka på bokmässan? Vilken dag ska man satsa på ifall man bara kan åka en dag? 

Tacksam för tips och råd!

Single Post Navigation

6 thoughts on “Bokmässan 2012

  1. Jag skall dit. Jag har inte riktigt bestämt dag än, men troligen torsdag och minst en dag till. Jag har hittills bara lusläst torsdagens program, så det kan ändras…:)

  2. Jag har bara varit där lördag och har inget att jämföra med. Torsdag är väl bara för ”branschfolk” tror jag (det kan nog boktjuven svara på).

  3. Torsdag o halva fredag hade jag tänkt mig. För jobbets räkning. 🙂

Kommentera

