Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Sommar i Hdalen

Vi hade bokat en stuga, kusinen och jag. Man måste boka stuga när den egna stugan brinner ned. Så jag och kusinen tog ett beslut och bokade.

Och jag såg fram emot det. Jättemycket. Vi och våra familjen. En hel vecka. Middagar, frukost och vandringsleder. Och kanske ett glas vin i solnedgången (med myggen, men det tänker vi inte så mycket på just nu).

Sedan fick tanten jag bokat av reda på att vi var visst fyra vuxna och sex barn. Jag vet, vi är ett par stycken. En hög, kan man säga.

Så vi fick inte boka. Och jag deppade. Och blev lite sur. Och arg. Och sedan deppade jag igen.

Idag har kusinen styrt upp det och bokat en 14-bäddarstuga. Där ska vi nog få plats!

Så nu gläder jag mig igen! Verkligen!

Har ni vägarna förbi bjuder vi på elvakaffe! Välkomna!

Single Post Navigation

Kommentera

