Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Får jag också säga något om Loreen?

Jag har alltid betraktat mig som en schlagerdrottning. Eller i alla fall en nörd. En sådan som kan alla vinster genom åren och kan nynna de flesta låtar. Som ser fram emot delfinalerna, mellis och den stora gigafinalen. Alltid bänkad. Alltid lika road och fascinerad.

Det har blivit ändring på det.

Jag upptäckte att Loreen vunnit genom att läsa Facebook på söndagmorgon. Insåg att jag gått miste om en stor schlagerhändelse. Att Sverige vunnit med massor av poäng. Att Sverige firade med bilkörande, flaggviftande och tutningar. Säkert var det några som badade i fontäner också.

Och jag bara sov. Som en bäbis. Gick miste om allt det roliga. Inte var det en enda som tutade på landet där jag bor. Inte en viftning med flaggan utanför mitt fönster.

Och jag är rätt säker på att vakna Mr Underbar kollade in McGyver istället..

Vilket fall som helst, GRATTIS LOREEN! Ascoolt jobbat! Heja Sverige!

Single Post Navigation

Kommentera

