Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Betyg hotellfrukost

Japp, ett av de viktigaste inslagen här på bloggen. Var i världen ska man äta sig en god hotellfrukost? Jag har svaren.

Är på Park Inn i centrala Oslo. Ett bra, fräscht hotell till hyfsade priser. Eller rättare sagt, för att vara Oslo är det kanonbilligt. Rummen är i rimlig storlek, sängen okej, täcket likaså men ack nej å nej inte kudden. Nu är jag van, har huvudvärkstabletter bredvid sängen för att ta den första värktoppen innan jag stiger upp.

Frukosten var det ja.. Den var bra och gedigen. Nej, ingen nutella eller honung så det drar ned en del. Dock hade de lokala specialiteter så som Lefse och getost. Det tycker jag är lite roligt. Inte för att jag prövade men… Bra utbud på flingorna (chokladflingorna väckte ett speciellt jubel hos en liten dam) och mycket gott bröd.

Överlag, kan rekommendera Park Inn för er som vill ta en tur till Oslo. Gnistrande vackra Oslo vid fjorden skulle man kunna säga en dag som idag.

Trevlig pingst på er allihopa!

Single Post Navigation

Kommentera

