Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Boklass!

Igår när jag kom hem var det två stora paket som väntade på mig. Mycket mycket trevligt. Rena julafton skulle man kunna säga.

Inga av paketen visade sig vara från Simona Ahrnstedt, men jag har sett på hennes blogg att de verkar vara nedpackade på cykeln och ivägskjutsade. Antagligen till posten för jag vet inte var Simona bor, men hon behöver inte göra det till en personlig leverans. MEN om hon gör det, lovar jag att bjuda på kaffe. Och kanske lite bubbel.

Det ena var en bok jag vunnit (jag vet!! jag har bara världens tur för tiden) av Lina Fors på Telegram förlaget. Signerad och fin. Jag gläder mig enormt tills jag kan börja läsa den (sommarlov om cirka en vecka!!). Allra hemskaste syster. Bara titeln! 🙂

Det andra paket var från Gilla Böcker. I ett obevakat ögonblick hade jag visst anmält mig till en bokcirkel hos dem. Helt enkelt för att jag gillar bokciklar. Skulle kunna prata om böcker morgon, middag, kväll om så vore möjligt. Och om någon hade lust att prata.

Boken jag fick var ”Brev från en bruten horisont” av Calle Brunell. Började läsa de första femtio sidorna på tåget in till Stockholm idag. Måste säga att det är en väldigt bra start. Att jag fascineras av språket och hur han använder sig av det. På ett sätt som jag aldrig kommer lära mig. Hör till exempel på denna:

”I flera år spillde hon sig sorg över köksbordet, på biograftoaletter, i bilen på väg till jobbet. Lade den i diskreta små pölar som aldrig drog till sig någon uppmärksamhet”.

Briljant!

Single Post Navigation

Kommentera

