Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Synonymordboken används flitigt…

…när jag sitter här vid köksbordet och har betat igenom 34 sidor av de 218. Den är precis lika hjälpfull som jag misstänkte när jag fick den. Ja, fick den. Jag hade ju tänkt köpa den, men en generös bloggläsare erbjöd sig sitt dammiga exemplar. Tack!

Med tanke på hur många ”rodnade”, ”snabba”, ”blickar” osv jag har i min text är det nog ingen fara för att boken kommer damma igen på min hylla inom en snar framtid.

Däremot har jag upptäckt att det vore en bra fördel ifall man kunde alfabetet när man slår i boken. Ja, jag kan det inte… Jag har pratat om det förr här på bloggen och ja, jag skäms lika mycket då som nu. Det är dock något rivigt i att lägga upp sina pinsamheter på internet.

Jo, jag kan alfabetet. Ungefär. Men kanske inte helt i vilken ordning. Det brukar fungera fint fram till P sedan är det småkört.

Eller, rätt så väldigt kört.

Single Post Navigation

Kommentera

