Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Den packade bilen..

…står kvar på uppfarten, så tjuvar gören ederen inget besvär.

En irriterande febersläng som snittade runt 40 grader däckade mig så pass att jag inte såg vägen jag körde på. Än mindre alla bilar i min närhet. Och de var faktiskt väldigt många. Så Mr Underbar lade en sval hand på min panna, drog snabbt tillbaka den med en grimas och uttryckte en önskan att åka hem.

Lilla Hjärtat är förkrossad förstås. Som han har längtat efter att få vara med morfar. Och alla kusinerna. Och morfar. Samt att få fira sin femårsdag där uppe i Härjardalen (som han uttrycker det).

Vi hoppas på att få komma iväg imorgon istället. Den här dagen har försvunnit i feberdrömmar, svettattacker och en vandring till tvn som gjorde att jag var tvungen att sova ett tag till för att hämta tillbaka krafterna.

En dusch är väldigt underskattad när man är frisk. Och väldigt uppskattad när man är sjuk. Hela dagen har jag funderat på att duscha och byta kläder, men med en feber på 40 är man lätt yr. Nu fick jag slänga i mig lite alvedon, svettas ner mig till 38 och NU är jag nyduschad. Det är underbart!

Tanken är att sova nu. Sova och bli frisk så den packade bilen faktiskt kan få ta sig hela vägen upp till Hdalen imorgon!

Önska mig lycka till med det!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Den packade bilen..

  1. Britt on said:

    Lycka till Eva…krya på dig ..kram ❤

Kommentera

