Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Febersjuka…

Vaknade upp i morse med feber, ont i kroppen och en svullnad hals. Alla planer om att ta barnen och grannflickan på gympa gick helt om intet. Istället för att Mr Underbar skulle få ett par efterlängtade timmar för sig själv blev det jag som låg i sängen och trynsov medan han gick tipsrunda med barnen i skogen.

Sedan upptäckte vi att Lilleman hade 40 graders feber (lätt att missa för han äter, pratar och dricker friskt fast han är sjuk) och alla mina symptom flög ut genom fönstret (välputsade, jo jag tackar jag..).

Det är jobbigt med sjuka barn. Man bekymrar sig hela tiden över dem. Ska jag ringa sjukvårdsupplysningen? Ska jag ge en till Alvedon? Får han nu tillräckligt med dricka?

Det var det liksom aldrig någon som sade när man väntade sig första barn. Njuuuuuut nuuuu, var det enda man fick höra. Man veeeeet inte när man får sooooova igen!

Som om det skulle vara ett problem för en händig karl/kvinna? Har man lagt sig på nivå á 4-5 timmar per natt så kör tåget bara framåt ett par år till. Så är det bara.

Men den här oron lägger sig aldrig.

Verkligen aldrig…

Single Post Navigation

2 thoughts on “Febersjuka…

  1. Hoppas ni kryar på er allesammans, så du kan spana in min utmaning på min blogg 🙂

    http://malinthewriter.wordpress.com/2012/05/14/jag-har-blivit-utmanad/

Kommentera

