Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Bästa bästa fönsterputsartipset

Ja, nu är ju våren här och då har jag hört man både ska vårstäda och putsa fönster. Det hinns inte med i år. Får välja ett av alternativen. Och eftersom jag inskaffat mig en medhjälpare (nej, inte Mr Underbar) så väljer jag fönsterputsning i år.

Kärcher WV 50 plus. Honestly! Bästa grejen sedan hemmagjord potatismos! Allvarliga grejer det där. Närmast beroendeframkallande.

Om vi säger så här. Jag har inte bara många fönster utan även väldigt stora. Det tar sin lilla tid att putsa. Putsa har aldrig, verkligen aldrig, varit min favoritsysselsättning. Jag gillar inte att utföra den, det blir aldrig bra och sedan regnar det alltid precis när jag är klar. Första året i huset tog fönsterputsningen cirka 2-3 timmar och då blev det både randigt, strimmigt och fult.

Igårkväll gjorde jag mina tre stora köksfönster, som alltid är nedkladdade med mat (hur är det nu möjligt??!) och små handflatsprofiler. Mina värsta fönster ever. Det tog fem minuter, allt inklusive.

Man behöver bara ta en trasa, blöta ned den i lite vatten och diskmedel (Yes, men det vet ju alla), skvätta upp vattnet lite vårdslöst över fönstret. Ta fram den magiska apparaten och sedan suga (dammsuga som lilltjejen säger storögt) upp allt vatten. Torka rent kanterna med en torr trasa. Färdigt! Verkligen, jag skojar inte. Färdigt!

Nu finns det inga ursäkter att inte putsa fönster längre. Förutom det där regnet som kom lagom till fönstrena på utsidan skulle putsas. Får bli kvällens uppdrag. Klar på en kvart, cirka!

Köp en sådan, hittade ett bra pris i länken ovan. Ni klagar aldrig mera över fönsterputsningen! Jag lovar!

Single Post Navigation

Kommentera

