Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Uppdatering – Italien

Nu sitter jag uppkrupen i en säng belägen i Florens, Italien. Trots att vi landade vid 15 i går eftermiddag har vi redan hunnit med att jobba ett par timmar på mötet.

Det här inser jag med skräck efter en natts sömn:

1. Kläderna jag hade i Malmö förra veckan kommer inte fungera här i Florens. Varken klädkod eller väderkod.

2. Adaptern jag släpade med mig över halva Europa fungerar inte alls vilket gör mig supersuperstressad över datorns el-kapacitet

3. De där många papprena och böckerna jag har släpat över halva Europa med MBA-uppgifter som jag tänkte bli helt klar med nu under resan kommer inte bli helt klar med under resan. Dels för att jag inte kommer ha ström till datorn (hjälp!!) och dels för att vi kommer jobba för mycket för att min huvud ska orka.

4. Internetet här på hotellet är så långsamt att det närmast liknar de där brusande susande modemen man en gång hade. Herremingud jag får ju frispel när en sida ska laddas ned. Tänker bara på min lilla korta batteritid.

5. Kudden här på hotellet är faktiskt helt hyfsad. Det är närmast första gången det händer, men istället är täcket av det läskiga slaget. Ni vet, en sådan där ruggig pälsig filt som man bara lägger ett lakan under och sedan tycker man det är bra. Jag törs knappt röra på mig.

6. Manus 2 kapitel 3 är tänkt att skrivas här. Mer om det senare.

Dags att börja jobba med MBA innan frukost. Jag vet ju inte när datorn lägger ned….

Single Post Navigation

Kommentera

