Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Hotellfrukost – betygsättning

Förr i världen när jag reste runt så var det av yttersta vikt att leta upp en McDonalds, beställa en Big Mac-meny och göra en bedömning. Inte bara maten utan även omgivningen och personalen. Allt diskuterades noggrant med Kusiinen och sedan gjordes topp-listan.

Nu för tiden äter jag inte så ofta på McDonalds. Däremot blir det ofta hotellfrukost. Därav ett nytt bedömningssätt att se på saken.

Dagens hotellfrukost får hyfsade bra poäng på grund av följande:

1. Gott kaffe. Starkt och förvånansvärt skummande. Maskinen lät dock en hel del så det drar ned på omgivningsintrycket.

2. Mineralvatten serverades i karaffer. Mycket uppskattat för en sådan kamel som jag. Drack två liter utan att blinka.

3. NUTELLA. Verkligen ett sätt att bedöma en hotellfrukost på. Finns det eller finns det inte. Denna gång lät nutellan lura mig lite pga förpackning. Trodde det var jordnötssmör och det vill man inte ha på smörgåsen.

4. Honung. Också viktigt och drar upp poängen. Väldigt rinnig honung och det gillar vi inte.

5. Trevlig personal. Verkligen intresserade i varför vi inte åt upp allt på tallriken. Kära kollegan fick förklara varför muslin inte var helt optimal.

6. Lite för hög ljudnivå inne i lokalen som annars stoltserade med väldigt fin utsikt från femte våningen över bergstopparna och alla taken.

7. Bröd är ju något jag äter mycket av och här var det inte så imponerande. Drar ner rejält på betyget.

Allt tillsammans blir det betyg väl godkänt. Hotell Kraft i Florens kan rekommenderas på grund av frukost, hyfsad säng, bra kudde (äckligt täcke), fina rum (och mitt är stort), fräscha badrum och trevlig personal.

Har dock ingen adapter till min dator….

Single Post Navigation

Kommentera

