Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Husmyten – del 8

Ett väldigt stressigt liv med MBA-inlämningsuppgifter tvingade mig inomhus denna soliga dag medan Mr Underbar tog kidzen med på backsippeutflykt tillsammans med Goda Grannarna. Ja, det hade jag väldigt gärna varit med på. Japp, jodå, såatte… Men nej. Nope, inte en chans. Inte när MBA deadline närmar sig med Gudrunstormsteg och jag flyger iväg på arbete i helgen. Igen…

Meeen, Telia, dessa trevliga varelser, såg minsann till att kasta ut mig från internet i tid och otid. Första ensamma timmen i huset tillbringade jag nog bara med att felsöka problem och starta om modem. Det är tur för Telia att de bara har telefonsupport (och tre timmars väntetid) annars hade de fått deras fiska varma. Och då menar jag inte i grillen i solskenet!

Vilket fall som helst. Efter ett tag ledsnade jag och drev mig iväg på nästa husmyt. Näst efter Telia är det trädgården. Allt detta tjat om att väcka upp trädgården från sin vila. För min skull får den väldigt gärna ta en lång och välbehövd sovmorgon. Varför inte till 2015?

Jag fattar det bara inte. Varför ha trädgård om man inte kan ligga och softa i den? Än hellre, ta en filt och softa i en park så slipper man allt. Nu, för att man ska och för man måste, hade jag släpat hem blommor och jord för massor av pengar. De ska ju inte bara hem. De ska i jorden också. I väntan på att familjen skille komma hem och jag ta över kidzen så Mr Underbar fick jobba, började jag plantera och sortera ogräs. Eller, i alla fall vad jag trodde var ogräs. Goda Grannfrun kom förbi och tipsade lite, samtidigt som hennes barn var väldigt behjälpliga i själva planteringsprocessen. Vi säger så här, de kunde mera än jag…

Jag ska göra en kort historia kort med att avsluta med en uppmaning.

Gå inte på husmyten! Tillbringa tiden med era barn istället för med trädgårdsspaden!

Single Post Navigation

Kommentera

