Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Det gick bra, gudskelov!

Ville bara säga att planet inte kraschade i fredags till trots av mitt något ödesutmanande inlägg i torsdags. Det var till och med så att vi flög in en kvart av restiden för vi hade en sådan enorm medvind. Det händer minsann inte på vilken cykelväg som helst…

Dessutom var jag även denna gång fullständigt uppslukad och märkte inte start eller landning. Faktum är att det kändes som om jag satt på flyget i cirka 10 minuter. Denna gång var det inte MBA som ”hjälpte” mig i min fokusering. Det var faktiskt ännu roligare saker än så (vilket ju inte egentligen är så svårt).

Efter långa många utredda skrivartankar  tillsammans med Lina Arvidsson (läs boktips tidigare i år) fick hon mig att inse hur befängt det var med att ens tro att jag skulle kunna spela golf. Har jag nu öppnat upp denna skrivarkran så är det inte helt lätt att stänga igen den. Oavsett vad någon lektör, eller annan för den delen, säger. Jag menar, jag löptränar ju ett par gånger i veckan. Det är ju inte för att jag siktar på ett maraton eller förbättrar min tid. Inte ser jag vidare snygg ut i löparkläderna heller. Det finns egentligen ingen som helst anledning till att man springer. Förutom det lilla faktumet att kroppen måste röra på sig för att må bra.

Mina fingrar måste röra sig över tangenterna för att hjärnan ska kunna vila.

Så är det bara!

Och den förlösande tanken bidrog till ett helt kapitel i manus 2 samt en ordentlig genomgång av synopsis där jag insåg att jag har ett par svåra partier att sy samman (cirka 20 sidor tippar jag på) innan det är dags för första genomgången. Det känns riktigt roligt!

Och så var det det där med tiden igen….

Single Post Navigation

Kommentera

