Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Utmanad av Boktjuven

Jag satt i godan tro på en föreläsning och trodde livet lekte. Tills jag gjorde en slentriankoll på bloggen.

Och upptäckte en utmaning. Och inte bara en utmaning, utan ett kedjebrev.

Jag vill inte säga högt vad jag tänker om kedjebrev. Jag vill inte heller skriva det. Men det är nästan i samma kategori som mingel. Nästan. Men eftersom det kommer från Boktjuven och eftersom hon kallade det för en utmaning är jag ju nöd och tvungen att göra det. Bara för att det är hon som bruttlar med mig.

Meeen, det är ju ett litet problem här. Alltid när det kommer till sådana här prestationssaker får jag just, prestationsångest. Vad ska jag svara? Varför är jag inte lika snabb och rapp som alla andra? Tänk om alla bara ”åååh vad hon är stereotypisk! Kan hon inte vara lite unik!” Och när jag väl har fått något på pränt så ångrar jag mig dagen efter. Eller, på natten blir det oftast. Det brukar sluta med att jag kastar alla utmaningar genom fönstret och glömmer allt om det. Håller hakan högt och säger ”jag har minsann annat att göra!”

Dessutom. Känner jag ens elva bloggare som jag kan skicka detta vidare till? Eller får man ta elva stycken, vilka som helst där ute i bloggvärlden? Vill ni ha det? Säg till!! Vad händer om jag bara kommer på nio stycken? Faller det tegelstenar ned i huvudet på mig eller sätter det sig en igel på mitt öga? Jag vill gärna veta konsekvenserna så jag kan göra en korrekt analys. Boktjuven, lite statistik och en tabell om jag får be. För och emot-lista fungerar också bra.

Vilket fall som helst, här är frågorna de vill jag ska svara på. Det kan vara så att det är detta jag kommer fundera på under morgondagens presentation. Kan mycket väl vara så. Och så snart svaren dyker upp inför mitt inre blir ni de första som får reda på det!

Med 11 frågor
Eftersom det är jag som bestämmer så vill jag säga att det är helt ok att bara svara på en del av frågorna och man får gärna svara vet inte, vägra att svara eller ge mer än ett svar. Här kommer frågorna:

1. Viken är din favorit TV-serie?
2. Vilken bok retar du dig mest på slutet?
3. Vilken bok önskar du mest att det var du som hade skrivit?
4. Vad är ditt dröminriktning på bokmässan? (Får, men behöver inte vara länder. Du är boss.)
5. Vilket var din favoritbok när du var liten?
6. Vilken fiktiv karaktär påminner mest om dig?
7. Vilket är det konstigaste klädesplagg du har i sin garderob?
8. Hur många böcker av kiosklitteratur-typ har du läst?
9. Vad väljer du av 1) En djup, men svårförståelig bok 2) En lättläst bok med uppenbar handling.
10.Vem av följande bilderbokskaraktärer skulle du helst vilja ha som ditt barn: 
     Alfons,Max, Lilla Anna eller Ellen
11.Vilken bok ångrar du (mest) att du läste?

Single Post Navigation

2 thoughts on “Utmanad av Boktjuven

  1. Då får vi se vad du svarar. Hoppas nu det blir rejält unikt! 🙂 Nä bara skojar.
    Det är inget tvång att skicka till 11. Tex 3 går bra. Eller noll.

Kommentera

