Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Ute i storstaden var jag…

…och nu är jag tillbaka igen. Säg inte till Mr Underbar att jag gick i mörkret hem från Möllevångstorget. Genom hela  storstaden fylld av människor och polisbilar.

Säg till honom att jag kom hem, i ett stycke. Utan skotthål och alla saker i behåll.

Säg också  till Mr Underbar (som nog har fullt upp med att natta barnen) att jag har haft väldigt trevlig. I gott sällskap. Med överraskande god, och mättande, veggomat.

Men inget vin. Däremot biologiskt ekologiskt odlat ingefäradricka. Den visste vart den rev. Trist på vinet dock. Det får bli nästa gång!

Sade jag att jag hade trevligt? I mitt ”blinda” sällskap.

Tack för i kväll!

Single Post Navigation

3 thoughts on “Ute i storstaden var jag…

  1. Sprid nu bilden av det sanna Malmö! Inga skottlossningar, inga hotfullheter, bara mycket polisbilar.

Kommentera

