Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Sökord på bloggen…

…är denna vecka:

dåtidsnovellen, hade krupp inatt kan gå till dagis, karta eller gps?, vad sker när huset brunnit ner, bli av med tv beroende

Det är lite roligt att se vad som folk googlar på och hittar till min blogg. Det blir lite av en röd tråd genom kategorierna liksom. Vissa är helt logiska. Som ”dåtidsnovell” till exempel. Det har jag ju skrivit om en hel del den sista tiden. Först kaxigheten att vara med och sedan ångesten att lägga ned det projektet. Fast jag hade varit i Malmö och klappat en vit buss… ”Karta och gps” köper jag också rakt av. Jag ”villar ju gärna bort mig på brua”, som mor min så ömt skulle ha sagt. Vad jag egentligen ska med en karta övergår mitt förstånd för en sådan förstår jag inte. Lika bra att fråga folk. Det är det enda raka. ”Krupp” har jag också pratat om ett par gånger. ”Hus som brinner”, jadå, där har man varit. Inget konstigt alls. ”Tv-beroende”? Nja, snarare tvärtom, men jag kan förstå att det kommer upp.

Dessa sökord är ju aningen bättre än det jag hade för ett par månader sedan. Det som genererade en toppnotering på google. Alltså, när man skriver in ”mitt barn slår mig på dagis” är nummer ett i toppen min blogg.

Blir jag stolt? Nej…. Förundrar det mig? Japp.

Single Post Navigation

Kommentera

