Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Påskharen slaktad på grund av akuten

Jag vet, jag borde nog skämmas, men jag har inte ens vett att göra det.

På grund av hög feber och väldigt väldigt ont i magen hamnade Lilla Hjärtat på akuten för utredning. Jag fick snällt stanna hemma med de två andra barnen och satt otåligt i soffan medan jag väntade in besked via mobilen (hur gjorde man egentligen förr i tiden? Oroade ihjäl sig?).

Eftersom klockan blev rätt sen och jag har svårt att hålla ögonen öppna efter klockan 20, var jag bara tvungen att hitta något att stoppa i munnen. Choklad brukar vara trevligt. Vin likaså, men inte direkt lämpligt när jag är hemma ensam med två kidz. Så, choklad fick det bli.

Eftersom jag i ett vag och svagt ögonblick lovat mig att inte småäta så infernaliskt fanns det just ingen choklad hemma. Tills jag kom på påskhararna barnen fått på just påsken. De låg uppe i godisskåpet. Det där skåpet som bara får öppnas på lördag. Och en enkel fredag (för vinet står där också).

Fram med stolen, ut med allt bråte och där låg en folieklädd hare. Ni anar inte min oförställda glädje? Med något skamfyllda ögon hukade jag mig till soffan igen. Och slukade hela påskharen i en inandning.

Förvånansvärt god, måste jag säga. Eller så var jag extremt extremt i behov av choklad.

Vilket fall som helst. Vid midnatt kom Lilla Hjärtat tillbaka med sin far. Idag är han på bättringsvägen. Febern är borta och magen mår bättre. Han åt tre fiskpinnar till middag och gör man det är man redo för dagis.

Men påskharen är slaktad och uppäten. En bit efter påsk….

Single Post Navigation

4 thoughts on “Påskharen slaktad på grund av akuten

  1. Skönt att det gick bra!

  2. Åsa on said:

    Ja det var skönt att det gick bra för LH. Nästa gång får du ringa hit, jag hade just varit på ICA Väst och köpt 8 (!) stycksaker för 20 kr. För billigt för att bara gå förbi…

Kommentera

