Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Mästarnas mästare!

Som jag ofta nämner så har jag lagt ned det där med TV. Det är inte för att jag inte har lust att hänga lite i soffan och ha det bra, utan mera en tidsfråga. Och en besatthetsgrej. Kommer jag in i en serie så har jag svårt att släppa det. Lika bra att låta bli med andra ord.

Förutom ”Mästarnas mästare”. Ni följer väl det? Jag är rörd till tårarna varje gång. Av stolthet. Av glädje. Av svenskhet. Allt liksom. Och så lite kampaglöd på det.

Att Sverige är fullt av alla dessa ödmjuka, fantastiska och helt igenom underbara idrottsmänniskor. Det tar andan ur mig varje gång. Det är egentligen rätt töntigt att jag tycker så för vi är ju faktiskt en helt del bortskämda med medaljer ur flertal sportsgrenar och världsmästerskap. Jag menar, när vi inte får något på friidrotten/fotbollen/ishockeyn är det både ”skandal” och ”nakenchock” på löpsedlarna. Ungefär som schlagerfestivalen…..

Varje söndag sitter jag nu klistrad framför tvn och kollar in tävlingarna, mellansnacket och deras sportsliga bravurer. Ibland fäller jag en tår, ofta skrattar jag.

Min totala favorit är Magnus Wislander. Vilka långa armar. Vilket skratt och ett sådant leende. Han måste ju bara vinna!!!

Heja heja!

Single Post Navigation

4 thoughts on “Mästarnas mästare!

  1. Jag hejar också på Wislander! OCH Annichen Kringstad. Kan de få komma på delad 1:a plats?

    • Haha, i alla fall i längdskillnad! Eller säger man höjdskillnad?
      Vi kan väl säga att vi har en bästa mästarekvinna och en mästareman? Det är väl jämlikt och fint?

  2. Åsa on said:

    Jag är också lite småkär i Wislander 😉

Kommentera

