Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Uppdatering söndag

Allt enligt tidsplanen igår gick i låset. Förutom det där med att springa. Men jag har en väldigt väldigt bra förklaring.

Det handlar om flödet. Ett flöde man inte så ofta upplever när man skriver på inlämningsuppgifter men däremot ett flöde man verkligen längtar efter när man skriver på sitt manus.

Det kan vara så att eftersom mitt manus 1 nu ligger hos lektör så ligger hela manusarbetandet nere. Inte för att det inte finns andra manus att bita i, utan helt enkelt av den anledningen att jag väntar på hennes utlåtande. Lägg ner eller fortsätt. Väldigt jobbig väntan…

Vilket fall som helst. Det omtalade och efterlängtade flödet drabbade min Case Study istället. Inte så att det kom till oväntade karaktärer eller händelser. Mera att jag plöjde igenom en teoribok och fick kläm på vad jag egentligen studerar och fick sedan refererat till det i min uppgift. Jag fick gjort en innehållstabell och lagt upp stolpar för vad jag behöver föra in under varje rubrik. Av inget blev det helt plötsligt sju snygga sidor (där nu text ska ingå).

När man håller på med sådant och faktiskt inser att tiden rinner iväg måste annat prioriteras bort. Denna gång blev det en löptur. Den får vänta på sitt eget flöde. Idag när kidzen och Mr Underbar är på cirkusskola har jag lovat mig att det ska ske.

Hepp Pepp!

Single Post Navigation

Kommentera

