Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Synonymordboken blir till en tävling

Jag har ju fått mig en synonymordbok för att få bort alla repriser i mina texter. Det är ju ganska så bra förutsatt att jag öppnar boken och börjar använda mig av den.

Så hittade jag den här bloggen. Varje dag ett nytt ord. Så jag tänkte börja utmana mig själv att implentera (nej, inte dagens ord) dagens ord i ett inlägg.

Ska vi kalla det gissa ordet-tävlingen? Ja, det var en bra ide´! Vi kallar det för gissa ordet och den som gissar rätt får ett fint pris!

Låt tävlingen börja!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Synonymordboken blir till en tävling

  1. SysterYster on said:

    Hur går den här tävlingen till? Ska jag gissa vad orden betyder, eller var de dyker upp? Betydelse är ju lätt att slå upp, det svåra är att klura ut vilka ord som är dagens ord.

    • Det ska ju vara svårt för att vara roligt. Om jag inte helt missminner mig så har jag använt mig av två nya ord sedan jag startade detta. Kanske tre, nu blev jag osäker. Vilka ord tror du att det är? Med andra ord, vilka ord brukar jag inte använda mig av i daglig tal?

Kommentera

