Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Jag missade ju hela poängen!

Det är tur man har sina trogna läsare. På inlägget om pappor är farliga för deras barn fick jag precis den här kommentaren:

Och med detta vill du säga att pappor ÄR farliga? Eller att Lilla Hjärtat bara varit på akuten en gång under pappaledigheten, jämfört med fyra under mammaledigheten? Eller?

Naturligtvis tänkte jag då:

Men har du inte fattat något som helst? Har du inte läst hela inlägget till slutet?

Så då läste jag själv hela inlägget till slutet. Och kom fram till att jag visst inte har fattat något som helst. Jag fick ju inte med poängen. Så kan det gå när man skriver ”quick and dirty” (som man säger på forskarspråk..). I min hjärna var det nämligen solklart att jag fått med slutklämmen. Det fick jag alltså inte, men den kommer här:

Under min mammaledighet var vi nog på akuten cirka tio gånger. En gång för att Sötnosens arm vreds ur led, annars mest krupp och öroninflammationer. Och så Lilla Hjärtats alla tänder som ständigt är i närkontakt med diverse gungor, bord och trappräcken. Värst var det när Sötnosen var så sjuk att hon inte var kontaktbar. Det var inte en rolig upplevelse att i tio timmar sitta inne på en deprimerande sjuksal och bara stirra på Sötnosen i en förhoppning om att hon skulle vakna upp och le mot mig. Det gjorde hon till slut och idag har hon det bra.

Slutklämmen var alltså att siffrorna från försäkringskassan stämmer. Det är mycket bättre för mina barn att jag jobbar och mannen är hemma. Även om det betydde en tur på akuten, så kanske det stannar vid det…

Fick jag ihop det nu?

Single Post Navigation

Kommentera

