Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Det lät ju så bra!

Jag har väldigt länge gått och skjutit upp på lite pluggande. Egentligen har jag all tid i världen (nåja, i alla fall en timme om dagen), men jag orkar inte ens fundera på att öppna böckerna.

Det mest alarmerande arbetsuppgiften är inte ens vidare betungande. Läs 15 sidor och en artikel, svara på lärarens två frågor. JAg borde kunna fixa det på två timmar i runda slängar.

Igår var verkligen sista kvällen då det skulle fungera. Mr Underbar tog ungarna och satte i badkaret och svärmor gjorde mat.

Hur jag än läste frågorna fattade jag dem inte. Och boken öppnade jag aldrig. Ju mer tiden led ju smartare ideér fick jag. Den bästa var ”om jag går upp tidigt imorgonbitt när jag inte är lika trött så borde allt gå som en dans.” Jag köpte det förslaget och kollade på bonderöven Frank (missa inte det, svt1!!!!) istället.

Nu är klockan halv sex. Har varit uppe sedan kvart i fem. Sötnosen sitter och sjunger bredvid mig. Jag är inte på lika bra humör.

Okej, så här gör vi. Innan frukost läser jag sidorna i den där boken. När vi ska ut och köra idag tar jag mig igenom artikeln. Sedan möts vi här igen ikväll då jag skriver ihop uppgiften. Som belöning får jag en springtur i det fantastiska spåret som ligger nere vid gamla regementet. Ungarna får popcorn. Rättvist?

Är vi med på det?

Single Post Navigation

Kommentera

