Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Tv-beroende…

Ett bra sätt att hinna med mycket är att inte se på tv. Så det har jag inte gjort på evigheter. Det är lite roligt för jag har alltid tittat lite snett på dem som hävdar att de inte har tid att se på ens nyheterna. Jag menar, det är en mänsklig skyldighet att följa med i vad som händer där ute i världen.

Det var länge sedan jag såg nyheterna..

Plus att jag har avbeställt morgontidningen. Läser MBA-artiklar istället. Inte lika roligt, men det blir gjort.

Nu har jag ju haft ett par dagar ledigt från allt. Se det är ju farligt för nu har jag börjat se på tv igen. Och då upptäcker jag ju hur besatt jag blir. Bara ett program av ”Biggest Loser” och jag måste se alla. Ett litet avsnitt av ”Top Model” och så sitter jag där. Jagar runt med klockan i handen för att hinna tillbaka till tv i i tid. Samtidigt som jag inte låtsas om något.

Just nu sitter jag och tittar på tv. Programmet startar kl 5 varje morgon och här sitter jag. Jag och Sötnosen. Varje morgon. Eller så väcker jag henne. Och Lilleman som också brukar vara med oss.

Hoppsan, nu händer det visst spännande saker. Got to go!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Tv-beroende…

  1. tv är värsta knarket. Så länge man håller upp helt och hållet går det bra, men om man råkar se en snutt av något man gillar är man fast igen. Häromdagen råkade jag se en snutt av American Idol med min egen idol Steven Tyler ❤ (han är enda anledningen till att jag ser det) och sedan ville jag bara se resten med. Som tur är har jag ingen tv. annars skulle det inte bli mycket skrivet. Jag tycker du gör rätt som prioriterar bort tv, du har så rätt i att den slukar alldeles för mycket tid, det är så lätt att bara bli sittande och slözappa efter att man sett det man skulle se.

    • Du har evigt rätt! Tv stör massor men oj oj vad det är skönt att bara vegga ut framför tvn efter en lång dag. Eller för den saken skull, en söndagsförmiddag. Jag kan verkligen sakna att se en film utan att somna eller att vara uppdaterad på vad som händer ute i världen, men med det tempot jag har så är det inte en chans. Dessutom tar ungarna upp tvn på bästa sändningstid med deras evinnerliga Bolibompa…

Kommentera

