Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Stranden kallar..

Jag visste det! Det är farligt och fruktansvärt onödigt att dra i handbromsen, andas ett par gånger och sätta sig ned. Man ska inte göra det.

Inte. Göra. Det.

För då kommer man aldrig upp igen. Växlar inte tillbaka till femman utan bara.. lutar sig tillbaka och snusar lugnt vidare.

Jag menar, det är ju inte så att MBA tar ett uppehåll bara för att jag visst hade gjort det. Jag ville ju inte att ni tittar på andra bloggar, bara för att det inte sker något här. Och ungarna ville visst ha lite mat också. Eller i alla fall lite uppsikt.

Men jag snusar bara vidare. Ibland byter jag läge i  soffan/sängen, men annars… Har inget dåligt samvete. Tittar inte alls på artiklarna som ligger i min väska och bara tynger ned både den och mitt samvete. Jag kollar inte ens min mail. För att inte tala om den där novellen jag skulle ha skrivit men insett nu att jag inte kommer göra.

Tänker inte tänka på det. Tänker faktiskt inte det. Har hört att det finns en vit strand som kallar. Och den kallar på mig!

Laters!

Single Post Navigation

Kommentera

