Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Dåtidsnovellen, ett minne blott….

Jag har ju så sturskt gått ut med att jag ska vara med på Dåtidsnovellen och vinna hela rubbet och stubbet med mina vita bussar. Det var hela planen och det jag siktat på länge nu.

Skulle bara en hel massa först. Alldeles för mycket hel massa. I onsdags gick Manus 1 iväg till lektör (jag vet!! Det är alldeles galet. Jag försöker verkligen inte tänka på att min lilla skrivbebis är ute i verkliga livet och ska bli bedömd. Det är alldeles som att gå och vänta på ett kvartsamtal på dagis. Skitläskigt! Jag tror faktiskt inte ens jag kommer blogga om det), jag har Case Study, moduler och assignments att bekymra mig stort över. Och det är bara de stora sakerna. Det lilla orkar jag inte ens nämna.

Jag tror på min ide´om de vita bussarna, koncentrationsläger och motståndsrörelsen. Verkligen. Jag tror på att berätta om vår familjehistoria som sammanflätas. Ju mer jag läser om det ju mer förbannad och skräckslagen blir jag över att den här historien aldrig riktigt får komma fram. Som i ”Hvidstensgruppen”. Har ni inte sett den är så gå och se den!

Det är bara det att nu blir det inte den där historien. Hur mycket jag än försöker värka fram den. Nu är jag visserligen väldigt övertygad om att novellkonceptet inte är min grej. Roman passar mig bättre. Men, jag hade verkligen tänkt ge den hela armen. Och ett ben med om det skulle vara.

Det var då bara piss att jag inte fick till det till den här tävlingen. Det hade varit kul att få börja skriva historien. Att få göra sig ett namn där ute i den litterära världen. Oavsett om man vinner eller inte. Bara det att synas.

Men, alla ni som ska vara med, det blir utan min medverkan. Så nu har ni chansen!

Lycka till!

Single Post Navigation

4 thoughts on “Dåtidsnovellen, ett minne blott….

  1. Vi väntar helt enkelt på din roman om de vita bussarna och motståndsrörelsen istället.

  2. Ibland kanske det är bra att säga stopp… Studieuppehåll i höst? Ser fram emot romanen!

Kommentera

