Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Pigg och glad nyckelpigevandring på flyget

Häromdagen befann jag mig på det tidiga morgonflyget ned till Skåne för att vara med på lite nätverkande.

Naturligtvis var det mest gråklädda kostymmän med på flyget. Lugnt och tyst med andra ord. Endast stört av sörplande på första morgonkoppen samt bläddrande i Dagens Industri.

Trött var jag, efter endast ett par timmars sömn under natten. Kunde inte helt koncentrera mig på uppgiften jag egentligen hade satt mig på att genomföra under flygningen, nämligen läsa en artikel. Istället satt jag och tittade runt på alla dessa kostymnissar. Kunde inte låta bli att tänka på det lite som en flygvärdinneuniform. Inte speciellt originellt, men däremot formellt. Tankarna vandrade vidare mot de enstaka kvinnor som satt där på flyget. De flesta bar söta nätta dräkter. En sådan där som jag aldrig skulle kunna få på mig. Skulle se onekligen korvstoppad och tantig ut.

Bäst jag sitter i mina tankar ser jag mannen som sitter snett framför mig. Han bär en kritstrecksrandig svart kostym med de där smal-spetsade skorna till. Det jag lägger märke till är hans strumpor. Färgglada strumpor med bilderna på små nyckelpigor som kryper upp över ankeln.

Jag blev på otroligt gott humör när jag stirrade på nyckelpigorna. Jag tyckte det var så uppfriskande att se allt det gråa uppiffat med lite lek och färg. Genast kollade jag in alla andra strumpor i min närhet, men alla bara skvallrade om Ribbings bästa tips, svart till svart. Inte lika roligt. Inte lika uppiggande.

Har ingen aning om vilken bransch nyckelpigemannen var i, men jag köper allt!

Single Post Navigation

Kommentera

