Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Härligt med grannar!

Igår hade vi huset fullt av ungar. När jag svepte hem från jobbet i den härliga vårsolen möttes jag av barnflocken. Uppdelead i två grupperingar (en för 3-4 åringar, en för 4-6 åringar) for barnen runt på vår gräsmatta och lekte. Verkligen lekte. Det var underbart.

Mr Underbar hade burit fram griffeltavlan, saft, pysselböcker, hopprep och kritor. Det var verkligen som en öppen förskola.

Och sedan var det middag. Runt vårt stora bord fick vi inte ens plats. Jag tror jag slutade räkna vid 8 barn. De öste i sig hemmagjord ärtsoppa. Så där åt som bara barn i flock kan äta. Och knäckebröd. Och mjölk som spilldes över bordet.

Det var härligt.

Och när alla hade gått hem fick man ett sms från grannen. ”En liten gå-fort-promenad kanske?”. Jajamänsan! I kolmörkret med pannlampa. En del skratt och mer pratat. Runt hela den berömda Grisrundan. Så att jag har en blodblåsa att ståta med efteråt.

Ja, det var en bra dag!

Tack grannarna!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Härligt med grannar!

  1. Åsa on said:

    Tack själv!!!!

Kommentera

