Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Hur har de tid att bli publicerade?

Först ska de ha tid att skriva ihop ett manus. Sedan ha tid att bita på naglarna medan manuset försvinner iväg på posten i ett par fyra månader. Därefter ska de ha tid att jubla, fira och hämta andan då det positiva beskedet har kommit tillbaka från förlaget.

Okej, det har jag fattat. Delar av det har jag upplevt själv. Det tar sin lilla tid och man blir rätt uppslukad. Dock har jag inte varit med om accepterandebiten, men men.

Men att det var så mkt tid sedan till redigering. I ett antal många omgångar. Hur har de tid till det? och säkert är de redan mitt uppe i ett annat manus, för historierna har ju det med att otåligt trippa på sin tur där uppe i huvudet.

Och när de sedan är färdiga med den biten. Inte är det lugna puckar för det. Nej nej. Då kommer partyt, festblåsan och bubbel. Böcker ska det jublas åt, man ska mingla och ha det trevligt. Kolla in här, eller här, eller varför inte här. Så mycket festkläder har jag faktiskt inte. Och inte vet jag hur man sminkar sig heller. Så, mingel runt bok går fetbort.

Lika bra att ge upp. Inte skicka in för risken att bli accepterad. Jag har inte den tiden… Eller festblåsorna…

Single Post Navigation

2 thoughts on “Hur har de tid att bli publicerade?

Kommentera

