Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Internationella kvinnodagen… jag vet inte…

Jag vet inte… Jag gillar det bara inte.

Internationella kvinnodagen….

Jag är enig i att kvinnorna onekligen har haft en svårare position på många områden i livet. Jag är enig i att många kvinnor har genomfört de mest fantastiska livsöden och skapat möjligheter för oss andra att bara glida in i vallokaler, universitet och befattningar. Jag tar av mig hatten för alla dem. Det gör jag. Ingen som helst tvekan.

Men att ha en internationell kvinnodag….

OM vi nu på allvar ska prata om ett jämlikt samhälle, borde vi då inte slåss för att även männen ska ha deras dag?

Jag vet vad ni skriker om där ute i stugorna. ”Määäh, deras dag är ju alla andra dagar. Låt bli vår endaste enda.”

Ja, men är det jämlikt? Är det verkligen det förtryckta samhället vi ska leva i?

Ska vi ha det ena ska vi också ha det andra, oavsett vad männen gjorde mot kvinnorna i det förflutna.

Det tycker jag.

Single Post Navigation

Kommentera

