Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Hur blev det med korven egentligen…?

Nu är jag hemma igen. Hade hoppats på mindre snö och is, men sol från knallblå himmel kan fungera det också

Önskar bara jag vore lite piggare. Bara lite. Lagom till att bända upp ögonlocken-pigg.

Hur blidde det nu med korven?

Så här var det. Han stod faktiskt och hoppade ljushopp när jag kom, men ingen korv. Allvarligt, sade jag, hur ska jag kunna veta att jag är på rätt ställe när du inte har en korv bakom örat. Här ute på landet, där kråkorna har matsäck med sig för att klara sig tillbaka till stan, står ju var och varannan person och hoppar ljushopp. Han sade att den låg i kylskåpet.

Övrigt så var han inte en vidare rolig person. Ingen kostymnisse, men heller inga skämt under mötet. Så jag fick lite rätt. Det var en som levde framför datorn.

Men det var ett bra möte! Det är ju ändå det som räknas. 

Tror jag..

Single Post Navigation

2 thoughts on “Hur blev det med korven egentligen…?

  1. SysterYster on said:

    Lite besviken att det inte blidde någon korv, så länge som jag väntat på den storyn 🙂

Kommentera

