Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

GPS eller kartor?

Om vi säger så här, om jag från början visste hur kort det var att köra ut ur staden hade jag kunnat sitta stilla vid frukostbordet.

Problemet var ju bara att det var först sista dagen som jag förstod att jag inte skulle svänga vänster vid hotellet (upp ur kartan, liksom) utan rakt fram. Hade jag gjort det så hade jag kommit väldigt väldigt för tidigt. Så det var ju bra att jag svängde.

Och sedan vill jag väldigt gärna uppmana det där Grannlandet att offra några skattepengar på att sätta upp skyltar. Bara ett par stycken. Vart är motorvägen-skyltar, är sådana jag tänker på. Hur svårt kan det vara liksom? Jag frågade på hotellet och svaret jag fick var:

”Det är jättelätt. Du kör bara ut (och så en lång harang om höger, vänster och rakt fram med glada nickar och vinkande händer)… och efter cirka 5 kilometer kommer första skylten. Jättelätt!”

Nej, Grannlandet. Inte jättelätt! En skylt – E45 mot storstaden åk hitåt – DET är jättelätt!

Allt annat är bara korkat och möjligen en anings inavlat.

Single Post Navigation

Kommentera

