Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Uppdatering Grannlandet

Ja, jag hittade till hotellet. Även om det blev en liten omväg. Eller, liten och liten. Vad fasen, jag hittade fram. Det är väl ändå det som räknas. Och då hade jag dessutom kört genom hela det stora Grannlandet. Utan att köra fel. Och i en dieselbil (jag säger det högt för mig själv massor av gånger för att verkligen komma ihåg det när jag ska tanka). Diesel, diesel, diesel.

Meen, det fungerar ju fint (eller, lite fint) att köra i en storstad en söndag eftermiddag, men imorgon förmiddag då? Hur ska jag ta mig ut genom snirklade enkelriktade vägar? Jag bara undrar. Har printat ut en karta, men det hjälper just inte stort. Ja, jag är skitnervös över det. Mer nervös än över själva kundbesöket. Det är underligt hur man prioriterar. Kommer ägna hela kvällen åt att studera karta istället för att förbereda föreläsning och packa väska. Kläder har jag redan lagt fram.

Annars blir det nog ingen springtur även fast kläderna ligger nedpackade. Ni anar inte vad det blåser kallt. Och så var det det där med att springa bort sig. Inte direkt läge när man har lite småbråttom. Och varför hela friden bokade jag hotell mitt inne i staden? Kanske för att det faktiskt var billigast, men i alla fall. Det hade varit mer praktiskt att vara längs motorvägen. Helst där jag ska vara imorgon bitti.

Någon som har lust att komma förbi för att lotsa ut mig härifrån?

Single Post Navigation

Kommentera

