Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

What??! Vadan detta?

Vaknade upp i morse. Av väckarklockan. Inte av ungarna. Det händer inte så ofta.

Hade en konstig känsla i kroppen. Stel på något sätt. Stramande längs låren liksom.

Yes!! Träningsvärk! Det har inte hänt på jag vet inte hur länge. En underbar känsla. En känsla av att man faktiskt har gjort något gott (och blivit smärtsamt belönad. Konstigt det där).

Men, sedan kan man ju börja tänka lite. Det var ju inte direkt så jag tog ut mig så där fullständigt i spåret igår. Det var ju mera en jag-spänner-mig-så-jag-inte-halkar-på-isen-för-om-jag-halkar-så-slår-jag-i-ihjäl-mig-för-att-jag-spänner-mig-så-mycket-gångstil. Ni vet. Det där stela, hasandet man gärna kör med denna tid på året.

Vilket fall som helst. Ned med löpargrejorna i väskan (som redan är proppfull, men jag får väl dissa något annat) och möt våren i löpspåret i det mörkaste av Jylland!

Ha en isigt härligt spännande (!) dag!

Single Post Navigation

Kommentera

