Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Vad gjorde ni denna extra dag i livet?

Eftersom det är skottår i år har vi inte bara fått en timme till skänks utan en hel dag. 24 timmar bara till mig. Så jag tog ledigt och tänkte utföra en massa projekt. För att hinna i kapp. Hinna i fatt. Innan jag får fnatt.

Vad har jag nu fått gjort idag.

1. En halv inlämningsuppgift till MBA (stöp på att jag inte förstod sidohänvisningarna och var tvungen att maila lärare). Förberett inför de två stora studierna med att hämta hem artiklar. Svarat på ett diskussionsforum, som jag nog inte helt förstod mig på samt läst kapitel 7+8. Framför allt fattat hur mycket jag inte har fattat. Fått ett A (ETT AAAAAAA) på en uppgift i MBA. Ja, (JAAAA) det kändes bra (brAAAA).

2. Tagit en löptur i skogen. Eller var det mera jogging (vad är skillnaden?). Kanske var det lite snölunk, men solen sken och vädret var rent ut sagt underbart, så vem bryr sig. Ut kom jag i mina löparkläder och det är det som räknas så här i början på säsongen.

3. Satt framför tvn med datorn i knäet och kollade in min Chris. Samma gamla blåa skjorta. Jag börjar tro att han inte har någon annan. Lite oläckert om man tänker på det faktiskt.

4. Klippt håret på barnen (nej, syster yster, du kommer inte bli nöjd, men jaja), badat av dem samt klippt deras naglar.

5. Dammsugit hela huset (förutom källaren, för det gör jag typ aldrig).

6. Packat inför DK-resan. Det blev visst mer än vad jag trodde så nu vet jag inte längre med de där löparkläderna. Eller så får jag plocka ut broschyrerna och trycka ned skorna där…

7. Hann redigera två sidor (av 200, det är för sorligt) av Manus 1. Det går bara för långsamt.

8. Bestämt mig för att vara med i ytterligare en skrivtävling. Denna gång med temat Grannar. Syster Yster har nu texten för att få ned den till 4000 tecken.

Nu är det Bolibompa på tv och jag har planer på att snart smita ned i källaren. Inte för att göra klart fotoalbumen utan kanske mera lägga bort alla bilder som nu ligger över hela gästrummet i väntan på inspirationen ska flöda. Om tio år eller så…

Det var min extra dag. Ska bli kul att höra om er!

Single Post Navigation

4 thoughts on “Vad gjorde ni denna extra dag i livet?

  1. Veronica on said:

    Du är så EFFEKTIV!!! Här var det:
    Dagislämning, mammajympa, promenad i solen, dagishämtning, lekplatshäng, duscha lerigt barn,mellanmål, osv…försökte jobba lite med ett pek, men orken tröt. Nu är det bäst att gå och lägga sig. En typisk mammaledig dag m a o! Härligt!

    • Jag tycker det låter som en synnerligen effektiv dag. För att inte tala om den härliga vårsolen i kombination med lekparkshäng som gör att man saknar sin mammaledighet en anings. Kanske dags för en fyra i alla fall… 🙂 NOT!

  2. IaPia on said:

    En extra dag? Märktes inte, tog inte tillvara på det… Enda guldkanten var att båda barnen åkte med kompisar hem efter skolan så maken och jag fick en lugn middag på Sibylla :-). Man skulle kunna säga att den extrakraft jag fick när jag kom hem och äntligen fick undanröjt det sista av julen (!), det kanske kom sig av den här extra dagen?!! Skönt var det i alla fall när det var gjort :-).

Kommentera

