Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Springa och springa… Men nu är det gjort!

Tänk att det ska vara så otroligt svårt att peppa sig själv ut i spåret och när man är där är det ju bara underbart. Strålande sol, knallblå himmel och ett par plusgrader. Fåglarna sjöng säkert men jag hade musik i hela öronen och det är inte heller helt fel. Det var en sådan där riktigt publikfrieri-från-livets-sida-ögonblick liksom. Som gör allt värt det.

Visserligen var det halare och snöigare inne i skogen än vad jag hade hoppats på. Stod mellan valet på 3 km banan i skogen och 7 km ute på helt offentlig öppen terräng. När man springer för första gången (eller överhuvudtaget..) så är det där med offentlighet väldigt känsligt. Speciellt när man har löpartights på sig. Det spelar liksom ingen roll. Jag känner mig rätt naken i de där tightsen. Just i dag hittade jag inte mina fodrade tights (har du tagit dem, Mr Underbar? Du är ju lite av en fryslort till skåning) så jag fick ta mysbyxorna. Det gjorde den där skyddande skogen än mer intressant.

Men som sagt. Mycket spring blev det kanske inte i fot-vrickar-snön och halt som bara den. Men jag tog mig igenom det. Och var så upptagen av att leta isfläckar och undvika knölig snö att jag inte ens lade märke till att banan tog slut och jag var på hemväg. Så ska en slipsten dras!

Om jag är nöjd med mig själv? SÅ SJUKT mycket! Om jag kommer ta med mig löparkläderna till DK? Jajamänsan. Om jag går och duschar nu innan jag blöter ned hela golvet? Det är nog bäst…

Tack för peppen. Nu är det bara MBA kvar så är dagen underbar ännu mera!

Single Post Navigation

Kommentera

