Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Tji fick jag… Krupp idag!

Jag vet! Man ska verkligen inte säga något högt. Faktum är att man verkligen verkligen hela tiden ska vara tyst.

För annars slår det in.

Så sent som igår gick jag runt på jobbet och skröt över hur friska alla mina söta ungar är. Att de klarat sig genom förkylningar, magsjukor och öronflammation. Allt det där som bara florerade som myror runt en sockerbit förra året här i hemmet. Jag fick också till det genom att tillägga att det inte gjorde något att barnen blev sjuka just denna termin eftersom mannen min är hemma och kan ta allt Vabbelivabbande. Inte jag. Aldrig någon snack. Min man.

Inatt vaknade jag vid 2 för att det skällde en liten räv inne på Lilla Hjärtats rum. Och skällde och skällde hur jag än försökte för det till en dålig dröm genom att lägga kudden över huvudet. Snart hade jag en hes och skrovlig son stående bredvid mig.

”Jag har en tupp i halsen”, förklarade han medan han kröp ned mellan våra lakan. ”Kan ni vara så snälla och ta bort den, tack”. Jag lovar, han är så artig klockan 2 på natten. På allvar. Det är rätt sött.

Efter intag av medicin och sittande vid ytterdörren för den kalla luften skull kunde han sedan somna om. Mr Underbar tog Lilla Hjärtats säng medan sonen väste bredvid mig. Kan man sova då? Nope. Har jag sovit alls? Nope. Kommer han få gå på dagis idag? Nope. Borde jag jobba väldigt väldigt mycket med MBA idag? JAPP. Kommer det bli av? Troligtvis inte.

Men, han lever, är inte blå om läpparna idag och kommer sannerligen ha det bra i morgon. Det är bra grejer det!

Kommer jag skryta högt om mina barn i framtiden? Jag vill gärna svara Nope på den frågan, men jag känner ju mig själv…

Single Post Navigation

2 thoughts on “Tji fick jag… Krupp idag!

  1. kusin2 on said:

    Skönt att ni är trygga med kruppen i alla fall och inte panikar. Speciellt Lilla Hjärtat.
    Jag har i flera dagar gått och övervägt att skriva ett inlägg om vår friskhetsperiod men vågar helt enkelt inte 🙂

Kommentera

