Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Kanske dags att flytta…

Idag har jag huggit ved och burit ved. Och så huggit lite till. Samt insett att vi behöver ny ved då garaget snabbt töms (någon som har tips på en bra leverantör?). Fattar liksom att jag inte kan be mannen att dra ned på eldandet nu när han går hemma hela dagarna. Så jag hugger och hugger.

Om jag är bra? Nope! MEN, alla fingrar och tår är fortfarande i behåll så det får vi ju räkna som en succé’. Förutom vedklabben som slog mig rätt i ansiktet så har jag inte varit i närkontakt med veden. Förutom när jag bär den. Och bär. Och så bär jag lite till. Samtidigt som jag drömmer om våren. Och lite om sommaren. Och hoppas på att all snö faktiskt föll i fjor och att skottning är något man slipper ett tag.

Idag slog det mig en sak när jag slog på veden. Det syns för alla att jag hugger ved. Och hur taffligt det ser ut. Vedkubben står nämligen fullt synligt för alla som passerar. Idag fick jag rådet att dra ned garagedörren, men det törs jag inte. Det kan vara rätt skönt att alla ser en när det sker en olycka, tänkte jag. Hitta mina avhuggna lemmar och ringa ambulans. Stoppa blodflödet och hålla mig i handen. Eller i benet om handen nu ligger på uppfarten. Plus att med öppen garagedörr får veden lite mera frispel omkring mig när den sprätter iväg.

Visserligen har jag inget emot att bjuda på mig själv i min iver att lära mig allt och inget, men ibland kan det kanske vara lite för mycket av det goda.

Dags att flytta alltså. Till baksidan av garaget. Med yxa och ved. Vem vet, kanske redan innan sommaren?

Single Post Navigation

Kommentera

