Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Google är fina grejer… eller?

Jag vet inte helt hur det fungerar men på bloggstatistiksammanfattningen (finns säkert ett bättre ord för det, men vad vet jag?)  kan man se vad folk har sökt på och således hamnat på min blogg. De sista veckorna har det kommit ett par väldigt konstiga sökord. Sökord som ”Vitaminkusin och Lilla Hjärtat” kan jag förstå. Även om jag tycker det är lite lustigt. Sökningar på olika författarnamn och deras titlar är jag också helt med på. Annat är det med sökord som ”Lina Arvidsson har diabetes”, vilket tydligen någon googlat på och hamnat hos mig. Jag undrar naturligtvis vad jag har med det att göra. Eller om svaret finns inbäddat någonstans på min blogg. Kanske i en kod jag själv inte knäckt. Andra ord är ”Vad är baciller”. Stackars människa om hon/han (hen?) tror att hon/han (hen?) kan copy-pasta något från min blogg till en c-uppsats. Eller kanske för inlämning i femte klass. Vad vet jag. Tror bara inte jag kan hjälpa där heller.

Den absolut värsta söksekvensen är ändå ”mitt barn slår mig när jag hämtar på dagis, men inte annars”. Det är tydligt något man kan läsa om på min blogg. Första plats på google. Hur gick det till?

Jag vet inte med er, men jag blir mörkrädd. Vad har jag skrivit om egentligen? Och stackars människa som googlar om det. Jag önskar jag verkligen verkligen kunde hjälpa. Verkar vara jobbigt att bli slagen på dagis.

Tips till personen i fråga någon? Så hon/han kan läsa om det här nästa gång hon/han googlar om det.

Single Post Navigation

Kommentera

