Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Husmyten – del Telia uppföljning

Idag har varit en riktigt bra dag. Fullt ös hela tiden, men ett bra fullt ös. Det hjälper på när ungarna är med på rälsen och sköter sig. Visst, svettigt ibland, men vad tror man själv när man har småttingar?

Dagen avslutades med 3-årskalas i det gamla bostadsområdet. Det var väldigt trevligt, god fika och massa folk. Högt i tak och trångt i sal, liksom. Tack för inbjudan!

Många föräldrarpar där var lite i samma situation som vi var i för ett par år sedan. Familjen växte men inte väggarna i lägenheten. Naturligtvis kom vi snabbt in på husmyten. Jag skäms ju inte för att säga det. Gå inte på det (läs tidigare inlägg av husmytar)! Jag ska inte upprepa mig med något jag redan har skrivit. Läs det istället och fundera en gång till innan ni tar fram bostadsguiden.

Meen! På vägen hem i bilen slog det mig ju. Jag har inte uppdaterat historien runt Telia (läs tidigare inlägg). Hur går det egentligen med vår ny box? Fungerar det? Har vi kaos inför varje tv-tittande?

Ja, vad ska jag säga? Eftersom jag nu har hittat min Chris på just tvn så är kanske inte avslöjandet så dramatiskt när jag säger att det fungerar. Det är sant! Boxen fungerar (ta i trä…). Nog för att den är rätt opraktiskt eftersom den är tänkt att endast sättas upp på väggen (ärligt, vem gör det?) men annars har jag bara enstaka hack i bilden någon gång väldigt sällan. Varför i hela friden tänkte de inte på att byta ut vår gamla box? Det kan ju inte ha varit så svårt att räkna ut. Jaja, man kan inte vara bäst jämt. Det ”roligaste” är att efter allt vårt klagande har vi inte fått någon som helst ersättning (vi snackar typ gratis film). Mest av allt gillar jag att de sänder ett mail till oss med en knapp som det står ”tryck för att svara” på. Den knappen fungerar naturligtvis inte så man kan hänvisa till sitt ärende, utan skärmen blir svart. Den där Telia är bra smarta. Bara så ni vet.

Med andra ord, det blir kanske inte något mera snack om Telia här på bloggen. Hoppas vi. 🙂

Single Post Navigation

2 thoughts on “Husmyten – del Telia uppföljning

  1. Veronica on said:

    Tack själv för att ni förgyllde kalaset och vilka fina gullungar du har!! Högt i tak, haha, det är väl minst 10 cm lägre takhöjd än svensk standard 😉
    Vi ses!

  2. Just ja, det har du ju rätt i. Det är ju jättelågt i tak i de där lägenheterna. Tänk var snabbt man glömmer. Vilket fall som helst, väldigt trevligt var det.
    Hoppas dina små fina barn somnade ovaggade när alla gästerna hade gått. Klockan 20 var det helt tyst och släckt i vårt hus. Även inne hos mig… 🙂

Kommentera

