Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

De mystiska örngotten

På julafton öppnar yngste sonen en julklapp som innehåller 6 st omaka örngott. Jag frågar honom vem de var ifrån och han visar mig pappret och  etiketten som han menar att paketet var inslaget i.” Till äldste sonen från farmor”. Hmm, mystiskt, äldste sonen skulle alltså ha fått 6 st omaka örngott från farmor och yngste sonen har öppnat klappen…..Jag frågar runt i släkten om det är någon som eventuellt har önskat sig örngott och nu sitter besviken för att de inte har fått några. Men nej, ingen känner till något om några örngott. Bäddat för problem kan man säga.

Jag fick en huvudkudde av min svärmor i julklapp och tänkte att det kanske var jag som skulle få dessa örngott, att hon bara råkat skriva fel namn på etiketten. Frågade henne därför häromdagen om de mystiska örngotten kom från henne. Men nej, icke. Hon såg ut som ett frågetecken.

Så, om det nu är någon där ute som gett örngott till någon i julklapp och väntar på ett tack från personen som skulle få dem – hojta till. Örngotten ligger hemma hos mig och väntar på sin rättmätiga ägare.

Single Post Navigation

2 thoughts on “De mystiska örngotten

  1. Kusiinen! Jag tror minsann mysteriet är löst. Det är morfars örngott i julklapp från Lena. Hur det gick till? Inte en blekaste… Men så är det nog. 🙂

  2. kusin2 on said:

    Ha, fantastiskt! Då får ni med dem hem när ni kommer i mars. Komiskt hur det kan gå. Mystery solved!

Kommentera

