Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Uppdatering – skrivande

Ifall ni satt lite och undrade hur det går med skrivandet så är Ingrid fortfarande kvar på operationsbordet medan Nate sitter i korridoren och gråter och gråter. Stackarn. Han borde snart få ett glas vatten. Chris och Lova vandrar fortfarande runt ovetandes om deras framtida framtid. De vita bussarna har kommit in som en bubblare på listan, så nu vet jag inte hur länge de får köra runt innan de hamnar nedskrivna på pappret. Innan sista april i alla fall för då går den deadlinen ut.

Det blir inte i dag i alla fall. Idag ska det storstädas. Jag snackar storstäda (och då undrar ni givetvis vad jag gör här framför datorn, med allt rätt!). Alla gardiner ska ned, lampor bytas ut, mattor skakas, sängkläder bytas och lite annat smått och gott. Lilleman ska få sova på försök inne hos Sötnosen så där ska det möbleras om. Jag tror i och för sig inte att det kommer gå vidare bra, men vi gör ett försök. Huset ska överlämnas i samma skick som jag fick det i den gången jag blev mammaledig. Nu är det Mr Underbar som får stå för husmodersfasonerna här hemma så står jag för fiolerna.

Frågor på det?

 

Single Post Navigation

Kommentera

