Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

32 minuter av hemligheter

Nu när jag gjorde en helomvändning med det mesta och slängde mig framför tvn istället så fick man se en del. Och höra ännu mera.

Bland annat om en ny amerikansk undersökning där man tittat på hur länge kvinnor kan hålla en hemlighet. Jag tänkte kanske ett par dagar, en vecka. Men nej, 32 minuter.

32 minuter, det är ju typ ingenting! En kopp kaffe och tidningen är 32 minuter. Man hinner inte ens se klart Oprah. Det kan till och med vara så att man måste skvallra vidare till den person som precis skvallrat för lunchen är inte uppäten ännu.

Så jag tänkte på mig själv. Hur är jag när jag får reda på ett riktigt smaskigt skvaller. Tja. Plötsligt verkade 32 minuter som väldigt lång tid att hålla in med det. Jag vet ju hur jag sträcker mig efter telefonen och börjat fundera vem som behöver veta just detta. Eller mailar. Ja, mailar gör jag. Ringer har jag också lagt ned. Maila är grejen.

Om det är en riktigt riktigt stor hemlighet som jag vet vet vet att jag inte får berätta vidare så gör jag inte det. Det smärtar men jag gör inte det. Däremot måste jag få det ur mig. Viska det i vassen som han.. var det kung Midas som viskade i säven? Kanske jag berättar det för en hund, eller en busspassagerare eller väver in det i ett manus men ut ska det. Och så snart det är ute är det okej. Då kan jag hålla det hemligt.

Bara så ni vet….

Single Post Navigation

Kommentera

