Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Vart f-n är min tentafest!?!

Jag har suttit, och jag skämtar inte, från klockan åtta i morse till kvart i sju ikväll med endast paus på toaletten (och det var springmarsch till och från toa) med tentandet. Mina händer värker och ögonen blöder men nu är alla uppgifter inlämnade och klara. Här finns det rum för gratulationer och applåder!

Tack!

Är jag nöjd? Är man någonsin det när man precis har lämnat in? Inte jag i alla fall. Jag är dessutom väldigt osäker på ifall jag förstod alla frågor till fullo. Gör man någonsin det?

Jag är sannerligen inte så nöjd med alla inkommande rapporter om isarna runt omkring mig som tydligen både var blanka och underbara att åka på. Känns så där när rummet flödar av tentaångest, magen är konstant ihopdragen av stress, och man måste byta kläder när man kommer hem för att familjen ska kunna stå ut med en.

Egentligen en rätt skön känsla av utmattning. Man har använt varenda liten vrå av hjärnan. Det gör man inte ofta när man är småbarnsförälder och hemmagående, I tell you that much! Faktiskt så minns man ju den där totala utmattning för förr, då man var ”student på riktigt”. Då man levde för tentaångest. Eller, var det egentligen tentafesterna man levde för?

För jag måste erkänna. Det saknas nu! Verkligen. Jag sitter här vid köksbänken med en tallrik fil och pillar lite på barnens lördagsgodis. Det kommer inte bli mera shaky shaky här än så. Kanske ett glas vin om jag sköter mig.

Ja, tentan är helt klart bara värt det om man får med sig en tentafest. En som sträcker sig till morgonkvisten, där man inte vet vad som väntar en (och man kanske inte ens vet vad som faktiskt väntade en när man vaknar) och man får skratta. Flera gånger på rad. Kanske till och med gapskratt. Man luktar gott (i alla fall i början på kvällen), man är sminkad, har god mat i magen och omges av trevliga härliga kursare. Det fattas mig nu.

Jaja, fil och flingor… Det har säkert sin charm det med. I någon slags kultur.

Kommer jag klara mig? Jag vet inte. Kommer jag rapportera om det? Troligtvis, eftersom jag är oförmögen att hålla tyst om något som helst.

Är det kursstart nu på måndag. Japp!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Vart f-n är min tentafest!?!

  1. Medtenterskan on said:

    Nej, uppropet är först den 25e!! Elva dagars ledigt med andra ord!

    Givetvis kommer du klara dig, fattas bara annat. Om vi nu inte missförstått frågorna kapitalt. Gulp!

    Tentafesten här består av ett ömmande huvud och ett glas rödvin. Paaaaarty!

  2. Jaja, jag glömde kanske att tllägga att det är kurstart på en annan av de två ytterligare kurserna jag har anmält mig till i vår.
    Oj, nu fick jag huvudvärk bara jag tänker på det. Är kanske också en form av tentafest.. Eller..?

Kommentera

