Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Sminkad och klar!

Idag ska det äntligen ske. Eller, det är kanske inte så säkert. Man ska ju inte ropa hej, med tanke på att ungarna inte är iväg på dagis än. Eller bilen startat. Eller att den sociala fobin ska slå till.

Men i alla fall. Idag ska jag lämna husets vita väggar och bege mig in till Studentstaden för en trevlig (antar jag, hoppas jag) lunch med Mr Underbar. Sedan ska vi iväg och ordna pass till Lilleman samt körkort (ja, jag är visst så gammal att det är hela andra gången det är dags att förnya det..) (fast inte så gammal att MC-kort ingår gratis) till mig. Därefter blir det hämta på dagis samt ta tag i den där gamla tentan som ligger och skramlar på köksbänken. Kanske ikväll blir det svarat på hela en fråga. Vem vet, jag kan överraska.

Så, imorse steg jag upp tidigt (inte frivilligt, barnen har tagit det valet ifrån mig), duschade, bytte kläder (händer annars inte varje dag) och SMINKADE mig! Det händer så sannerligen inte ofta. Jag känner mig nästan som om jag ska på Slottet i mina jeans och mascara.

Vad tror ni? Har jag tagit i i överkant? Vill ju gärna glida in som en i mängden. Är det då mysbyxor och håret i tofs som gäller för småbarnsförälder? Jag blir lite osäker där.

Vad jag vet är hur extremt pratsamt babblig jag blir när jag får prata med andra vuxna. Det händer ju inte så ofta det heller. Bara när jag lämnar på dagis. Ibland undrar jag vad dagispersonalen tänker om mig, såsom jag rabblar på om vädret, vad som ska hända om dagen osv.

Jag mantrar för mig själv: snart dags för jobbet, snart dags för jobbet!

Single Post Navigation

Kommentera

