Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Husmyten – Telia (det bara fortsätter och fortsätter..)

När jag försökte som bäst att få Lilleman att sova så ringde det på dörren. Jag väntade inte besök och var bara glad för att jag faktiskt både var duschad och ombytt.

Utanför dörren stod en Telia-tekniker som ville komma in och se på våra kablar och box. Visst, verkligen. Välkommen. Inte för att jag visste du skulle komma så jag kunde vara hemma men fint. Du läser säkert min blogg och vet att jag alltid är hemma. Kom in.

Efter lite undersökande visade det sig ganska snart att det nya modemet vi fått för cirka ett år sedan var allt annat än nytt. Tydligen är det så att när man klagar på ett modem (eller annan utrustning) sänds det iväg till lagning och man får ett annat. Nej, inte nytt. Det vore för lätt. Utan ett som kommit tillbaka från lagning utan att ha testats i skarpt läge. Väldig trevlig information att få tyckte jag. Teknikern menade på att vi dessutom fått en av de gamla årgångarna.

Man kan ju tycka att det kunde ha kommit upp någon av alla de gånger vi pratat med Telia. Inte för att det låter som speciellt bra marknadsföring att säga ”har du möjligen ett av våra gamla avdankade redan reparerade modem?”, men man skulle ju kunna säga ”kan du läsa upp serienumret för mig” och sedan se dess journal i systemet.

Nu ska vi få en ny, den nyaste modellen. Vi får se om det fungerar.

Vi gör så här. Jag ritar ett litet svart hjärta under modemet. Precis vid serienumret. Om du någon gång får ett modem från Telia så kan du kolla där. Ser du hjärtat så ringer du bara in till Telia och ber dem läsa min blogg.

That will do the trick!

Single Post Navigation

Kommentera

